یکی از معضلات چامعه که روی اقتصاد هم تاثیر زیادی میگذاره پرخوری افراده،طوریکه افراد چاق یا آدمایی که وزن زیادی دارن مواد غذایی و خوراکی بیشتری خریداری می کنن و همین خرید زیاد تاثیراتش رو روی اقتصاد و زیاد شدن قیمت میگذاره.پس چه بهتر که دست از چاقی بکشیم و واسه رفع اون تلاش کنیم.

رژیم پروتئین؛ گزینه ای که خیلی از واسه لاغری سراغش میریم؛ اما سؤال اینجاس که بهترین انتخاب هستن؟ واسه کاهش وزن انتخابی بهتر از این وجود نداره؟

به فکر خیلی از ما گوشت و مرغ دیگه اجناس پروتئینی بهترین و سالم ترین گزینه موجود واسه لاغری هستن. تصوری که یافته های حال حاضر محققان موضوعی خلاف اونو نشون میده بر این پایه، در میان خونواده خوراکیای این حبوبات هستن که بیشتر از بقیه مواد می تونن ما رو سیر نگه دارن.

تحقیقات انجام شده، روی سه گروه از افراد با رژیمای جور واجور فیبر، گیاه خواری و پروتئین نشون دهنده اون هستش که حبوبات بیشتر از بقیه مواد می تونن مانع از گرسنگی ما شن و بدین روش به کاهش وزن ما کمک کنن. در واقع، آدمایی که حبوبات مصرف می کنن در وعده غذایی بعدی ۱۲ درصد کمتر کالری مصرف می کنن و به همین روش کاهش وزن بیشتری رو تجربه می کنن.

این در حالیه که رژیم پروتئین، گزینه ای پرطرفدار میان افراد دارای اضافه وزن هستش. یه جور از رژیم غذایی که در مقایسه با حبوبات و خوراکیای دارای فیبر فراوون حرف چندانی واسه گفتن نداره و خیلی راحت میشه از کنار اون عبور کرد؛ چون حبوبات نه فقط مواد لازم بدن رو تأمین می کنن و بسیار مغذی هستن بلکه مدت زمان طولانی تری ما رو سیر نگه می دارن.

پس، اگه از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنین و به دنبال کاهش وزن یا حتی پیشگیری از زیاد شدن وزن هستین بهتر اون هستش که جایگاه خاص ای واسه حبوباتی مانند لوبیا و نخود در نظر بگیرین.

منبع :