اندازه کالری روزانه

مقدار کالری لازم در هر فرد نسبت به فرد دیگه فرق داره. ۲۰۰۰ کالری در روز مقدار متوسطیه که واسه هر شخص در نظر گرفته شده. اما بدن شما ممکنه مقدار بیشتر و یا کمتری کالری احتیاج داشته باشه. وزن و قد و سن و جنسیت و مقدار فعالیت روزانه بدنی شما این مقدار رو تغییر میده.

فاکتورهایی که به مقدار کالری لازم بدنتون مربوط می شه موارد زیره: سرعت متابولیزم بدن شما، فعالیت فیزیکی روزانه، اثر گرمایی غذا سرعت متابولیزم بدن یا BMR مقدار انرژیه که بدنتون به اون احتیاج داره. ۶۰ تا ۷۰ درصد کالری که شما در طول روز می سوزونین و انرژی که واسه کار کردن قلبتون و ریه ها و ثابت موندن درجه گرما بدنتون به اون احتیاج دارین، مربوط به اون هستش.

کلا مردان نسبت به زنان به مقدار بیشتری BMR احتیاج دارن. دومین عامل فعالیت فیزیکی روزانه س که نقش مهمی رو در احتیاج آدم به مقدار کالری اجرا می کنه. این فعالیتا شامل مرتب کردن تختخوابتان در صبح تا راه رفتن و دویدن و هر حرکتی در طول روز می شه اما مقدار کالری که شما واسه این فعالیتا احتیاج دارین به وزنتون برمیگرده. اثر گرمایی غذا که سومین فاکتوره در واقع انرژیه که بدن شما مصرف می کنه تا غذاهایی رو که شما خوردین هضم کنه.

میدونید روزانه به چقدر کالری احتیاج داریم؟

.

منبع :