: ورزش کردن روی یه نقطه از بدن کمکی به کاهش وزن در اون منطقه نمی کنه اما بعضی از بخشای بدن وقتی ورزش می کنین بیشتر وزن کم می کنن.

کارشناسان تغذیه به آب کردن چربی های یه قسمت از بدن، کاهش وزن نقطه ای می گن. اما در بیشتر موارد ثابت شده که کاهش وزن نقطه ای غیر ممکنه. تو یه تحقیق که تازگیا انجام شده بود محققان به این نتیجه رسیدن که ۶ هفته ورزش شکم هیچ نقشی در کاهش وزن میان تنه کسی که ورزش رو انجام داده نداشته. تو یه تحقیق در رابطه دیگه محققان به این نتیجه رسیدن که ۱۲ هفته تمرین روی یه دست روی کاهش شل شدگی پوست تاثیر داشته و در چربی سوزی نقطه ای تاثیر نداشته.

ورزش کردن روی یه نقطه از بدن کمکی به کاهش وزن در اون منطقه نمی کنه. اما بعضی از بخشای بدن وقتی ورزش می کنین بیشتر وزن کم می کنن، شکمتون یکی از این مناطقه.

بعضی از ذخایر چربی به صورت متابولیک از دیگر بخشا فعال تر هستن و این بخشا بیشتر به دخالت ورزش جواب میدن. در واقع چربیای شکمی یکی از فعال ترین چربیا در سوخت و ساز بدن هستن.

وقتی ورزش می کنین این ورزش باعث می شه هورمونایی رو ترشح کنین، هرچقدر شدت ورزش بالاتر باشه اندازه ترشح این هورمونا هم بیشتره و چربیای فعال متابولیک بیشتری می سوزن.

اگه در قسمت شکم، بازوا و قفسه سینه چربی اضافی دارین خیلی از چربی هاتون از نظر متابولیک فعال هستن پس به تغییر برنامه غذایی و ورزش عکس العمل مثبتی تلاش می کنن، مخصوصا در مورد چربیای شکمتون هم صدق می کنه. خبر بد اینکه چربی اضافی در ناحیه شکم به معنی افزایش خطر دچار شدن به بیماریایی مثل دیابت، بیماریای قلبی، سرطان و دیگر مشکلات ربط داره.

از طرف دیگه اگه چربیای اضافه تون در قسمتای ران، باسن و میونه ران باشه اون چربیا از نظر متابولیک فعال نیستن. وجود این چربیا به معنی اینه که از خطر خیلی از بیماریا در امانید اما آب کردن اونا بسیار سخته.

چه نوع ورزشی واسه هدف قرار دادن شکم مناسبه؟

با اینکه ورزشای هوازی در کاهش چربی از سراسر بدن مناسب تره، اما ورزشای قدرتی می تونن به صورت خاص روی شکم کار کنن و در آب کردن چربی شکم موثر باشن.

پس هدف قرار دادن چربیا در مناطق خاص بدن با ورزش در بسیاری موارد موثر نیس. اما اگه تلاش دارین چربی دور و بر شکمتون رو آب کنین، ترکیبی از ورزشای قدرتی و هوازی با شدت بالا به همراه برنامه غذایی سالم می تونن به کاهش چربی از این منطقه کمکتون کنن.

.

منبع : mehrfun.com