رسانه های اجتماعی یک استراتژی بازاریابی بسیار وقت گیر است که فکر و برنامه ریزی را در پیش می گیرد. این امر می تواند یکی از چالش برانگیزترین حالت های بازاریابی باشد زیرا به کارآیی آن نیاز دارد تا از منظره دیجیتال در حال حاضر شلوغ استفاده کنید.

دیجیتال

صرف نظر از آنچه شما در مورد رسانه های اجتماعی فکر می کنید ، حقیقت سخت این است که برای هر کسب و کاری که امروز سعی در ساختن آن دارد ، ضروری است. این که آیا شما قبلاً آن را امتحان کرده اید و از آن صرف نظر کرده اید ، یا هنوز هم در آنجا سعی در ایجاد آن دارید یا از آن اجتناب کرده اید ، امروز روزی است که یک برنامه رسانه های اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهید تا تلاش های بازاریابی آنلاین شما موفق تر شود.

مارک خود را بشناسید

این مرحله برای شرکتهای کوچکتر که هنوز فکر نمی کنند چه کسانی فکر می کنند سخت تر است. اگر شما پیتزا می فروشید ، یک مفصل پیتزا هستید. اگر چاپگر هستید ، خدمات چاپ را ارائه می دهید. درست؟ خوب ، بله و خیر.

پیتزا

مخاطب خود را بشناسید

حالا که شما تصور بهتری نسبت به افرادی که می خواهید باشید ، می توانید مخاطب خاص تری در نظر بگیرید. در حال حاضر ، شما می توانید ببینید که چگونه اولین مرحله به مرحله دوم پیوند می خورد. شما می توانید به یک شخصیت انتخابی تر برای مخاطبان خود نگاه کنید و روی آنچه که آنها را به صفحات رسانه های اجتماعی شما جذب می کند ، تمرکز کنید. مواردی که هنگام تماشای مخاطب هدف خود باید در نظر بگیرید عبارتند از:

     

  • سن
  •  

  • مکان
  •  

  • عنوان شغل
  •  

  • درآمد
  •  

  • نقاط درد (که شغل شما می تواند حل کند)
  •  

  • پرکاربردترین شبکه اجتماعی

کانال های رسانه های اجتماعی فعلی خود را بشناسید

شما باید بدانید که کجا هستید و چطور امروز در رسانه های اجتماعی فعالیت می کنید. این به معنای انجام ممیزی از حضور در رسانه های اجتماعی شما است. لیست چک لیست حسابرسی رسانه های اجتماعی شما:

     

  • امروز از کدام سیستم عامل استفاده می کنید؟
  •  

  • آیا صفحات شما با استفاده از تمام ویژگی های این سیستم عامل مانند عکس ، تصاویر روی جلد ، بیو / درباره و غیره به طور کامل بهینه شده اند؟
     
  • کدام صفحات بهترین نتیجه را کسب می کنند؟
  •  

  • چه پستهایی بهترین نتیجه را کسب می کنند (به عنوان مثال ، پسندیدن ها و اشتراک گذاری ها)؟
  •  

  • چه کسی با شما ارتباط برقرار می کند؟
  •  

  • چند بار ارسال می کنید؟

در اصل ، شما می خواهید آنچه را که کار می کند و آنچه نیست ، تعیین کنید. همچنین می توانید نگاهی بیندازید که صفحات مهمترین چالش برای حفظ در مقایسه با نتایج چیست.

ممکن است نیاز به پایین آوردن برخی از صفحات شما برای تمرکز در کانال های رسانه های اجتماعی باشد که بیشترین حس را برای برند شما ایجاد می کند. این بدان معناست که بسترهای رسانه های اجتماعی بیشترین حس را برای مخاطبان و مشتری ایده آل شما ایجاد می کنند. برای کمک به شما در تصمیم گیری که صفحات را خاموش کنید ، از خودتان دو سوال بپرسید:

     

  1. آیا مشتری ایده آل من احتمال دارد از این سیستم عامل استفاده می کند؟
  2.  

  3. آیا تلاشهای من به من در رسیدن به هر یک از اهداف تجاری خود کمک کرده است؟

اگر به هردو یا هردو پاسخ ندهید ، احتمالاً می توانید بر روی سیستم عاملهای دیگر متمرکز شوید تا بتوانید حضور خود را بر روی اجتماعی تقویت کنید.

یکی دیگر از جنبه های مهم ممیزی ، جستجوی حساب های ناخواسته است. برای مجرمان غیر معمول نیست که برای تعدادی از افراد مظنون حساب های کلاهبرداری تنظیم کنند. حساب های وارد کننده می توانند بسیار مضر باشند زیرا می توانند از تکنیکی استفاده کنند که می تواند شما را از جستجوها سیاه کند. اگر چیزی را یافتید که بتواند یک حساب کاربری تحمیل کننده باشد ، حتماً آنها را فوراً گزارش دهید.